sobota, 15 września 2012

Babka z ajerkoniakiem i krówkami

Mmmm... ajerkoniak! Uwielbiam w każdej postaci. Dziś jako dodatek do babki. Wyszła pyszna, wilgotna i puszysta. Zachwyciła wszystkich domowników, smakowała nawet mojemu M, który za tym alkoholem nie przepada. Polecam!


Składniki:

na babkę:
- 220 g mąki
- 4 jajka
- 170 g cukru pudru
- 150 g miękkiego masła
- 125 ml ajerkoniaku
- 150 g krówek
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Krówkę kroimy na kawałki (ja jedną podzieliłam na 3 części). Masło ucieramy z cukrem na gładką masę. Dodajemy po jednym jajku. Mąkę z proszkiem przesiać do masy. Miksujemy na wolnych obrotach. Strużką wlewamy ajerkoniak, ciągle miksując. Na koniec dodać krówki, wymieszać łyżką.
Formę z kominkiem wysmarować masłem, wlać ciasto. Piec około godziny w temperaturze 170 oC. Jak ciasto będzie się mocno rumienić, przykryć folią aluminiową.

na polewę:
- tabliczka gorzkiej czekolady
- 20 g masła
- płatki migdałowe

Składniki na polewę rozpuścić w kąpieli wodnej, wylać na ostudzone ciasto, obsypać migdałami.
Smacznego!


4 komentarze:

  1. Babka,krówki i ajerkoniak-niebo w gębie.

    OdpowiedzUsuń
  2. zapachniało mi Wielkanocą ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda bardzo smacznie :)
    ja dopiero zaczynam przygodę z blogowaniem :)
    zapraszam:

    http://stylishmammy.blogspot.ie/

    OdpowiedzUsuń
  4. No, no takiej babce chyba nikt by się nie oparł ;)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do dodania swojego bloga na listę Top Blog na stronie Znajdzprzepisy.pl!

    OdpowiedzUsuń